Monday, June 14, 2004

Dear Ayah,…

for you... my sweetheart

Dear Ayah,…

Aku mengenal lelaki itu, sebagai first love-ku..
dia tidak selalu ada, tadi dia begitu perhatian pada apa yg akan aku lakukan
dia mungkin tidak mengenalku sedalam kekasihnya..
tapi dia menghargai apa yg aku katakan dan tindakan aku..
Dia tidak pernah melarang aku, tapi dalamnya pandangan matanya, mengingatkanku pada semua peraturan yg sudah ada sebelum aku..
Dia bukan guruku, tapi aku diajarinya segala pelajaran...
dia tidak mengatakan , ‘aku tidak suka pada keputusanmu..’ dia menasihati...
dan menyerahkan dan mengembalikannya padaku
dia orang pertama dari sekelilingku yang memintaku dewasa..
dan dia orang terakhir yang mengatakan ‘betapa berat ak melihatmu sudah dewasa sekarang’..
Dia tidak pernah memperlihatkan kasihnya padaku... tapi sudah cukup aku pada segala tatapan dan kata-kata nasihatnya..
Dia lelaki tersabar dan terkasih yg pernah ak temui
He is the best men that i’ve ever had...

Dad, it is for your birthday,,
I love You

n.b: he is also my best bank that I’ve ever had…:P

No comments: